Auteur Topic: Rollenspel-groep gezocht!  (gelezen 8729 keer)

Nikki

• Infrared Clearance Worker
  • *
    • Bekijk profiel
Rollenspel-groep gezocht!
« Gepost op: 22 november 2009, 17:02:05 »
Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik hier mijn oproepje plaats ondanks dat ik geen lid van Casus Belli ben.  Maar ik weet dat ik bij jullie de meeste kans maak om een paar goede roleplayers te vinden, dus ik probeer het gewoon!

Ik ben een vrouw (wetenschapsfilosoof, 39 jaar) met meer dan 20 jaar ervaring met roleplaying (met name (A)D&D). Na lange afwezigheid uit Nijmegen ben ik dit jaar terug gekomen en heb ik zin om weer te spelen.

Wat ik zoek:

- Een groep met volwassen spelers.
- een lange campagne met een en dezelfde DM, dus geen modules, of wat jullie \'wisselrollenspelen\' noemen.
- Spelsysteem maakt me niet uit, als het maar een fantasy setting is.
- Het spelsysteem moet in dienst staan van het verhaal en het rollenspel, niet andersom.
- Spelend op regelmatige basis, bijvoorbeeld 1 avond per 2 of 3 weken.
- Bij voorkeur in een originele wereld van de DM.

Ik verheug me er enorm op om weer te spelen, dus ik hoop dat ik reacties krijg! Je kunt me bereiken op kirian_rat@yahoo.com.

Groetjes, en wellicht tot ziens!

Nikki

Stijn

• Yellow Clearance Troubleshooter
  • **
  • Ik speel voor mijn plezier. Winnen is plezierig.
    • Bekijk profiel
Re: Rollenspel-groep gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2009, 19:33:20 »
Welkom! Altijd leuk om nieuwe gezichten te \'zien\'. Ik speel zelf mee in de Hunter campagne van Daniel, dat is 1x in de maand. Het aantal spelers wisselt nogal, maar het eind is nog lang niet in zicht. Het speelt anno nu, iedereen is lid van een geheim genootschap, en, nou ja, Daniel kan vast veel  beter vertellen waar het precies over gaat.

Er is een erg actieve Amber groep (naar de boeken van R. Zelazny), en volgens mij is er ook nog een Legend of the 5 Rings campagne (Aziatisch).

Wat er allemaal gebeurt wisselt nogal, maar ik weet zeker dat er hier genoeg anderen zullen vertellen wat er allemaal speelt. Wie weet tot ziens!

marleen

• Computer Admin
  • Miauw!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2009, 00:50:50 »
Hallo Nikki,

Het forum staat ook open voor niet-leden, dus het is prima als je hier om medespelers vraagt.

Er zijn een aantal langer lopende campagnes, Hunter en Amber zijn er daar twee van. Die bestaan vooral uit clubleden, maar er zijn ook campagnes die voor een (soms groot) gedeelte uit niet-leden bestaan. Zo zit ik zelf in een James Bond 007 campagne waar nog niet de helft CB lid is. Maar James Bond is natuurlijk geen fantasy setting.

Ik hou zelf ook van rollenspelen waar het verhaal (en de karakterontwikkeling) belangrijk is, en in de Amber campagne is dat zeker het geval. Het is namelijk een "diceless" systeem waarbij in principe alles door de GM op basis van de stats beslist wordt. Dus hij heeft de vrijheid om iets te kiezen wat het verhaal ten goede komt :-) .  Mocht je een indruk willen krijgen, Amber speelt komende zondag (29 nov) en je kunt komen kijken. Ook is er een website waar in ieder geval een gedeelte van het verhaal op staat: http://pion.soleus.nu/amber .

Kom eens een keer langs om kennis te maken, mogelijk hoor je dan ook nog over andere campagnes want ik ken ze ook niet allemaal.

Nikki

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2009, 20:39:30 »
Dank je wel voor jullie aardige berichten, Steijn en Marleen!

Ik zit toch nog steeds stiekum te hopen dat iemand mijn oproep leest en weemoedig denkt: \'Ach, dat was toch een mooie tijd.... eens per twee weken dompelden ik en een trouw, klein groepje rare snuiters ons onder in een magische wereld en staken we al onze creativiteit in dat prachtige verhaal van ons samen.... Weet je wat? Laat ik mijn kaarten weer eens afstoffen en die goede tijden doen herleven!\'

Please?  :)

Trouwens, ook wel heel graag een avond in plaats van een middag, hoor.

Nee hoor, ik ben helemaal niet kritisch! ;)

Stijn

• **
  • Ik speel voor mijn plezier. Winnen is plezierig.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2009, 10:41:11 »
Ik DM zelf een groep in Groningen (D&D) waar het vooral om het verhaal gaat, elke donderdag. Je bent van harte welkom, maar ik denk niet dat dat heel erg praktisch is.

Wij (Casus Belli) denken niet met weemoed terug aan die tijden, we zijn gewoon nooit gestopt. De kaarten/boeken liggen niet lang genoeg ongebruikt in de kast om stoffig te worden.

Maar rare snuiters hebben we genoeg bij Casus Belli. Ik zou zeggen, kom eens een keer langs, dat praat een stuk makkelijker. Er zijn elke zondag wel mensen die meedoen aan verschillende rollenspellen. En soms worden er ter plekke RPGs gespeeld. Deze zondag is de groep van Amber er aan het spelen (met Marleen, maar die is er bijna altijd  :)) en volgende week zondag wordt er weer Hunter gespeeld (met ondergetekende).

PapaAtHome

• Green Clearance Troubleshooter
  • **
  • Amber wat... steen of meisje?
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2009, 20:20:40 »
Ah, ik heb al te lang niet gekeken of er nieuwe berichten zijn en nu mis ik dit! :o
Citaat
Maar rare snuiters hebben we genoeg bij Casus Belli. Ik zou zeggen, kom eens een keer langs, dat praat een stuk makkelijker. Er zijn elke zondag wel mensen die meedoen aan verschillende rollenspellen. En soms worden er ter plekke RPGs gespeeld. Deze zondag is de groep van Amber er aan het spelen (met Marleen, maar die is er bijna altijd  :)) ...

Ik moet een kleine correctie geven op deze desinformatie. Amber wordt altijd en overal gespeeld behalve op de geplande zondagmiddagen en/of  als ik in de buurt ben. Dat zal wel komen omdat ik pretendeer de GM te zijn.  ;)

Je bent komende zondag (21 december) van harte welkom maar dan is er geen Amber, wel een ander rollenspel. (LOR/Merp, de afsluiting van een wisselrollenspelcampagne.)

PS: Ik ben altijd geïnteresseerd in nieuwe spelers voor Amber.

« Laatst bewerkt op: 14 december 2009, 20:24:38 door papaathome »
-- Andre sr.

Lucas

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2011, 01:07:44 »
Hoi mensen,

Ik heb min of meer dezelfde vraag, maar vond het een beetje loos om een nieuwe topic over hetzelfde onderwerp te beginnen.

Dus ik ben afgelopen september in nijmegen natuurwetenschappen komen studeren. Ik heb in het verleden verschillende rollenspellen gespeeld maar vooral D&D 3.5e en 4e. Het lijkt mij leuk om dit te vervolgen. PapaAtHome, heb jij nog ruimte voor 1 persoon?

Groeten,
Lucas
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2011, 01:09:45 door Sublumetech »

PapaAtHome

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2011, 20:17:23 »
Citaat
PapaAtHome, heb jij nog ruimte voor 1 persoon?

Dag Lucas,

Natuurlijk, ik heb altijd plaats. Voor wel meer dan één persoon.

Noot: Amber is geen (A)D&D, als je echt uit bent op D&D dan zijn daar voldoende mogelijkheden voor. Andere GM\'s zoals Daniël of Adriaan bieden regelmatig iets aan in die sferen.

Een andere optie is om het wisselrollenspel eens te proberen. Dat zijn kort lopende rollenspellen, 6 avonden over 12 weken (eens in de twee weken een sessie), van wisselend type en door verschillende GM\'s.

Ik nodig je uit om komende zondagmiddag, 23 januari, langs te komen in café de verdieping en als ik het goed heb dan is er dan een rollenspel van Daniel bezig (waar ik zelf ook aan deel neem). Dat rollenspel maakt gebruik van het "Legend of the 5 Rings" (L5R) systeem.

Met vriendelijke groet,

Andre Steenveld sr.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 20:42:10 door papaathome »
-- Andre sr.

Lucas

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2011, 21:48:24 »
Citaat

Voor wel meer dan één persoon.

In dat geval neem ik een vriendin die ook wel intresse heeft :). En het maakt niet uit dat het geen (A)D&D is, ik heb gewoon het meeste ervaring met D&D.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 21:58:06 door Sublumetech »

PapaAtHome

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2011, 22:44:07 »
Citaat
Citaat

Voor wel meer dan één persoon.

In dat geval neem ik een vriendin die ook wel intresse heeft :). En het maakt niet uit dat het geen (A)D&D is, ik heb gewoon het meeste ervaring met D&D.

Goed, dan spreken we elkaar komende zondag.  :)
-- Andre sr.

19671963

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2011, 03:01:02 »
Word er door jullie ook ODM gespeeld?

Groetjes

Esmé

Kalarr cu Ruruc

• Computer Admin
  • Orange Clearance Troubleshooter
  • Klotzen, nicht Kleckern!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2011, 07:49:25 »
Citaat

Er zijn mij geen spelers/groepen bekend. Ik heb het systeem ook nooit aangeboden zien worden op wisselrollenspelen.

Sorry.
+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

PapaAtHome

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2011, 20:12:54 »
Citaat
Citaat

Er zijn mij geen spelers/groepen bekend. Ik heb het systeem ook nooit aangeboden zien worden op wisselrollenspelen.

Sorry.

... maar het is uiteraard altijd mogelijk om het eens aan te bieden bij ons zodat wij er ervaring mee op kunnen doen.  ;)
-- Andre sr.

marleen

• Computer Admin
  • Miauw!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2011, 18:04:23 »
Citaat

Hallo Esmé,

Welkom op dit forum.
Zover ik weet wordt er op de club geen Oog des Meesters gespeeld, maar van 1 clublid weet ik dat hij in ieder geval een aantal jaar geleden meerdere groepen had. En aangezien het zijn favoriete systeem is, neem ik aan dat hij het ook nu nog speelt.
Ik zal hem er eens naar vragen als hij weer eens langskomt.

floris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2011, 22:18:06 »
Ik ben Floris Droste, 19 jaar en ben recentelijk begonnen met het spelen van D&D 3.5. Ik ben er echt verliefd op geworden, maar ga nu een studie volgen in Nijmegen. Hiervoor ben ik op kamers gegaan, en kan ik dus niet meer effectief mee doen met mijn oude spelgroep. Omdat 2 uur reizen op de donderdag middag, en dan vrijdag de eerste trein terug is een beetje onrealistisch. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe spelgroep, het liefst een groep die een langere campain speelt en het liefst ook echt D&D 3.5. Daarnaast ben ik zowiezo wel redelijk geinteresseert in TT games. Het zou leuk zijn een paar reacties te krijgen.

Groetjes, Floris.