Auteur Topic: Here I stand 17-7-2010  (gelezen 5569 keer)

Blind Reality

• Orange Clearance Troubleshooter
  • *
  • You don\'t need eyes to see, you need vision
    • Bekijk profiel
Here I stand 17-7-2010
« Gepost op: 6 juli 2010, 08:54:46 »
Op 17 juli gaan we weer Here I stand spelen. We hebben al vier spelers bij elkaar en zoeken er dus nog twee. Onder de huidige spelers bevinden zich ook CB\'ers Mark en Peter.

We komen om 11.00 bij elkaar en hopen laat in de middag of vroeg in de avond klaar te zijn. Heb je zijn om mee te spelen mail me dan even of post hier een reply.

Groet, Richard
Big Brother, we're watching you!
Support WikiLeaks

Niek van Diepen

• Red Clearance Troubleshooter
  • *
  • "They could not hit an elephant at this dist..."
    • Bekijk profiel
Re: Here I stand 17-7-2010
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2010, 09:06:29 »
Hoi Richard,

Moet even met het thuisfront overleggen vanavond, maar ik heb wel belangstelling. HIS is een van de meer interessante spellen in mijn collectie, helaas nog niet eerder echt gespeeld :-( . Is er nog een plaatsje vrij?

Niek

Blind Reality

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2010, 13:59:26 »
Helaas zitten we alweer vol. Maar bedankt voor de interesse. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Support WikiLeaks

PapaAtHome

• Green Clearance Troubleshooter
  • **
  • Amber wat... steen of meisje?
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2010, 19:29:12 »
Niek,

Citaat
Hoi Moet even met het thuisfront overleggen vanavond, maar ik heb wel belangstelling. HIS is een van de meer interessante spellen in mijn collectie, helaas nog niet eerder echt gespeeld :-( . Is er nog een plaatsje vrij?

Niek

Als jij dat spel ook hebt zijn er mischien wel meer spelers te vinden die het willen spelen, mogelijk bij jouw? Is dat een optie, dan wil ik wel mee doen. (Als beginneling want ik ket HIS niet.)

-- Andre.

-- Andre sr.

Niek van Diepen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2010, 12:28:12 »
Moet in principe kunnen, alleen is bij mij thuis wat onpractisch, ik heb geen geschikte aparte speelkamer. Misschien de 17e bij iemand anders of de 18e op de club?

Ik moet nog wel "vrij vragen", want het ging oorspronkelijk niet door, doe ik vanavond.

HIS is wel een vrij lastig spel om in te komen: de basis is The Napoleonic Wars, zoals dat bij de club in de kast ligt, maar daarbovenop zijn er twee dingen die prestige (en daarmee punten) opleveren:

1) de Paus probeert de boel katholiek te houden, de Protestanten juist niet, met diverse "debaters" om voor hun zaken te pleiten (Nijmegenaar Petrus Canisius is er een van)

2) de race voor de nieuwe wereld is gaande, met Habsburgers, Engelsen en Fransen druk bezig.

Ik had dus zelf gehoopt met een meer ervaren clubje mee te kunnen spelen. Misschien een reden om naar de 18e uit te wijken, wellicht heeft een van hen zin twee dagen te spelen? Van de andere kant, als niemand het kent is het voor iedereen een verrassing.

Niek van Diepen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2010, 21:41:10 »
Mooi, geen plannen voor het weekend, dus ik kan in ieder geval een dag spelen. Andre, is het clublokaal zondag wel beschikbaar in verband met de vierdaagsefeesten?

Mochten we met zijn tweeen blijven, ik heb net Stalin\'s War, card-driven maar met hexen, binnen.

PapaAtHome

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2010, 09:08:47 »
Citaat
Mooi, geen plannen voor het weekend, dus ik kan in ieder geval een dag spelen. Andre, is het clublokaal zondag wel beschikbaar in verband met de vierdaagsefeesten?

Mochten we met zijn tweeen blijven, ik heb net Stalin\'s War, card-driven maar met hexen, binnen.

De club is komende zondag gewoon open dus dat mag geen probleem zijn.

Ik heb zelf Napoleonic wars, een paar keer gespeeld met Frank, dus het systeem is nig geheel onbekend.

Eens rond vragen wie er nog meer mee wil doen? Volgens boardgame geek is het optimale (en het maximale) aantal spelers 6.

-- Andre.
-- Andre sr.

Niek van Diepen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2010, 15:43:28 »
Zijn er al meer spelers voor zondag?

Niek van Diepen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2010, 10:12:45 »
Dan zie ik het wel. Ik neem als reserve ook de 2-persoonsvariant uit C3i mee. En A Most Dangerous Time.

Blind Reality

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2010, 02:20:44 »
En hebben jullie nog gespeeld?
Support WikiLeaks

PapaAtHome

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2010, 09:05:43 »
Citaat
En hebben jullie nog gespeeld?
Nee, wel alles opgezet. Maar dat is een lang verhaal. Komende zondag gaan we opnieuw proberen.
-- Andre sr.

Blind Reality

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2010, 12:28:11 »
Als "ervaren" speler (twee keer gespeeld) wil ik wel aanschuiven als er nog plek is.

Wie spelen allemaal mee? Het is namelijk wel een stuk leuker als er echt 6 spelers spelen.
Support WikiLeaks

Niek van Diepen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23 juli 2010, 15:22:57 »
We hadden, toen we de zaal om goed drie uur binnenkonden, de spellen van de oude locatie waren opgehaald, er voldoende tafels waren, en de boel opgezet was, vijf spelers:

Ottomanen Marc S
Habsburgers Frank vd B
Fransen Marcel N
Il Papa onze Papa Andre
Engelsen en Protestanten Niek vD

Helaas had toen iemand de speelkaarten vergeten, lastig bij een card-driven spel, maar ja, zoveel vrouwen tegelijk, en dan nog wel een aantal Katharina\'s 8-), dat schept verwarring ::)...

Ik ben op dit moment mijn zoon van 12 ervan aan het overtuigen dat hij best de Protestanten kan spelen als Lutheraan. Maar het is me niet duidelijk of iedereen kan zondag, en wil, dus Richard, als je er om een uur of twee bent doe je mee.

Blind Reality

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2010, 10:34:45 »
Mooi, dan zal ik er op tijd zijn.

Ik kan trouwens aanbevelen om met onervaren spelers het 1532 scenario op te zetten. Dan begin je in beurt 4 en zijn de eerste 3 beurten min of meer standaard afgewerkt. In mijn ervaring is 6 beurten spelen al ambitieus genoeg met nieuwe spelers.
Support WikiLeaks

Niek van Diepen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2010, 17:43:18 »
Simon en ik hebben vanmiddag een paar beurten van de tweepersoons-variant gespeeld. Hij ziet het wel zitten om morgen de Protestanten te spelen.

Richard, je suggestie om het 1532-scenario te spelen heb ik vorige week min of meer ook gedaan, ik stelde voor het toernooi-scenario (maar 3 beurten) te spelen, maar men wilde vanaf het begin beginnen. We kunnen het opnieuw voorstellen.