Auteur Topic: RFC: Wat is het doel van Ducosim?  (gelezen 2271 keer)

PapaAtHome

• Green Clearance Troubleshooter
  • **
  • Amber wat... steen of meisje?
    • Bekijk profiel
RFC: Wat is het doel van Ducosim?
« Gepost op: 10 december 2012, 14:14:37 »
Wat is het doel van Ducosim? (http://www.ducosim.nl/)

Deze vraag werd enige tijd geleden door de voorzitter van Docusim aan mij gesteld en ik had geen antwoord.  :-X Dus leg ik het hier voor.

Ken je Ducosim, ben je lid? Wat is voor jouw de toegevoegde waarde van Ducosim?

Ken je Ducosim niet? Wat zou een dergelijke vereniging moeten bieden zodat je overweegt lid te worden?

Wat is voor Ducosim een reden van bestaan naast een spellenvereniging als Casus Belli?
-- Andre sr.

Kalarr cu Ruruc

• Computer Admin
  • Orange Clearance Troubleshooter
  • Klotzen, nicht Kleckern!
    • Bekijk profiel
Re: RFC: Wat is het doel van Ducosim?
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2012, 22:14:10 »
Dit is best wel een interessante vraag. En ik moet dan ook met lichte schaamte bekennen dat, ondanks dat ik het concept `Ducosim' al decennia ken, het eigenlijk voor mij nauwelijks tot geen betekenis heeft.

Ik associeer Ducosim met het Spellenspektakel in Eindhoven, in een begintijd toen daar nog Amerikaanse designers als Tom Dowd en Mark ReinHagen demos gaven en ik daar nog heen ging. Dat is dan begin negentiger jaren der vorige eeuw voordat CCGs (Magic The Obsolescent) de vloer overnamen en RPGs verdrukten. Verder associeer ik het vandaag nog als de plaats ('De Ducosim Beurs') waar ik handelaren als Fantasy Encounter in Nederland kan treffen. Maar voor mij als Nijmegenaar was Essen zelf dichter bij dan de meeste plaatsen waar ik FE zou kunnen treffen, en kon ik grasduinen in de winkel zelf en niet in de massa, dus is dit beperkt tot 'horen zeggen' door de handelaren.

Voor de rest heeft Ducosim voor mij geen associaties en/of betekenis.

Sorry.

Stefan
+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++