Auteur Topic: de wijken van Nijmegen  (gelezen 3400 keer)

Stijn

• Yellow Clearance Troubleshooter
  • **
  • Ik speel voor mijn plezier. Winnen is plezierig.
    • Bekijk profiel
de wijken van Nijmegen
« Gepost op: 5 augustus 2010, 16:38:53 »
Mijn vriendin en ik hebben serieuze plannen om op korte termijn naar het zuiden des lands te verhuizen. Ik woon al jaren niet meer in Nijmegen, dus ik ben niet meer op de hoogte waar het leuk wonen is. In Groningen wonen wij in een wijk met een slechte reputatie, gebaseerd op hoe het er 10 jaar geleden aan toeging. De gemeente heeft er flink in geinvesteerd, en nu is het erg prettig vertoeven bij de populieren aan de sloot. De roddels sluiten dus niet aan op de feiten. Voor Nijmegen ben ik op zoek naar wat meer actuele info.

Dus mijn vraag aan jullie is: in welke wijk wonen jullie, en hoe is het daar?

PapaAtHome

• Green Clearance Troubleshooter
  • **
  • Amber wat... steen of meisje?
    • Bekijk profiel
Re: de wijken van Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2010, 00:38:46 »
Citaat

Ik woon in de wijk \'Galgenveld\', dat deel van Nijmegen opgesloten tussen de Groesbeekseweg, Anna straat en de Groenewoudseweg. Als je op de geruchten en de naam af gaat tot voor kort (in Casus Belli termen dan) \'THE place not to be\'.  :)

Nu is het een rustige wijk tegen het centrum aan (10 tot 15 minuten lopen van het centraal station of waalkade). Veel groen, veel vogels, gemengde bevolking van jong en oud. Volgens mij hoofdzakelijk koopwoningen met huizen van uiteenlopende prijzen, hoe dichter op het centrum hoe duurder. Langs de hoofdwegen (Groesbeekse weg etc.) wat drukker en tijdens de vierdaagse of zevenheuvelenloop zelfs onbegaanbaar en toch gezellig. Voor de rest van het jaar uitstekend wonen.

-- Andre.
-- Andre sr.

Icolo

• Red Clearance Troubleshooter
  • *
  • I become drunk as circumstances dictate
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2010, 12:07:18 »
Hoi Stijn,

Ik woon sinds 3 jaar in Lindenholt, Wedesteinbroek om precies te zijn. Het zijn koop- en huurwoningen. Er gebeurt hier nooit wat, het is rustig en dus OK en het is goedkoper dan dichter bij de stad. Leuvensbroek naast ons heeft een minder goede reputatie, maar zelf merk ik daar niets van.
Wijken om te vermijden zijn Meijhorst en Hatert (dat is een prachtwijk), op de juweelbuurt na dan. Er wordt veel gesproken over het Willemskwartier en Waterkwartier en de Wolfskuil, maar de mensen die ik ken die daar wonen hebben het prima naar hun zin daar.

Eventueel kun je via de website van Nijmegen details bekijken over de stad en de wijken.

Groeten,

Bas

Kalarr cu Ruruc

• Computer Admin
  • Orange Clearance Troubleshooter
  • Klotzen, nicht Kleckern!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:14:27 »
Citaat

Ik woon ook in Lindenholt, maar dan letterlijk aan de andere kant: de Hoefkamp. En ik kan Bas zijn ervaringen onderschrijven; ik woon hier nu zo\'n 12 jaar, en het is heel er rustig.

Het voordeel is dat je zo op Dukenburg (trein) of A73 bent, het nadeel is dat je 5km van het centrum af bent.

/Stefan
+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Blind Reality

• Orange Clearance Troubleshooter
  • *
  • You don\'t need eyes to see, you need vision
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2010, 01:36:43 »
Ik woon al 10 jaar met veel plezier in het waterkwartier. Leuke mensen, dicht bij het centrum, niet te duur en er wordt veel geïnvesteerd in de wijk.

Wat mij betreft een aanrader dus!
Big Brother, we're watching you!
Support WikiLeaks