Auteur Topic: Spelers voor Kingmaker gezocht  (gelezen 3054 keer)

Clydwich

• Yellow Clearance Troubleshooter
  • **
  • For Honour, For Glory, For Arthur!
    • Bekijk profiel
Spelers voor Kingmaker gezocht
« Gepost op: 17 juni 2009, 10:26:36 »
Hallo Dames en Heren,

Een vriend van mij heeft, jaren geleden, eens het spel Kingmaker aangeschaft. Aangezien hij zelf wel een speler is, maar de rest van zijn familie en (toenmalige) vrienden niet, heeft hij het nooit gespeeld. Toen ik het bij hem zag liggen, stelde ik voor om voor hem een avond met spelers te regelen, zodat hij het een keer kon spelen. Wel wil hij het liefst met spelers spelen die Kingmaker ook nog nooit gespeeld hebben.....
Bij deze dus de vraag: Zijn er mensen die een keer (in Nijmegen) Kingmaker willen spelen (en het spel nog niet, of maar een keer gespeeld hebben)?
Geboren en getogen in Renkum, gevormd in Zetten, Delft, Utrecht en Wageningen, Wonend in Nijmegen

Nicky

• Infrared Clearance Worker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Spelers voor Kingmaker gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2009, 16:05:23 »
Ik heb het spel nog nooit gespeeld en zou het graag eens spelen. Ik heb het bekeken op boardgamegeek en het lijkt me vet om een spel uit \'74 te spelen. Het deed me aan Republic of Rome denken.

Clydwich

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2009, 10:09:03 »
Nou, het is meer een militair dan een diplomatiek spel. Er is zeker ruimte voor politieke koehandel, maar over het algemeen gaat het toch tussen de groepen met de meeste troepen. Maar ik ben blij dat je mee wilt spelen en zal zsm een mail sturen voor een afspraak.
Geboren en getogen in Renkum, gevormd in Zetten, Delft, Utrecht en Wageningen, Wonend in Nijmegen

Clydwich

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2009, 23:32:58 »
Dit is ondertussen gespeeld.
Erg interessante pot. Ik had al bijna meteen drie pretendenten (2 van York en de kroonprins van Lancaster) Heb toen die van Lancaster afgemaakt, en daarne verloor ik er een door plague. Vervolgens de rest samengetrokken in York, en daar Richard tot koning gekroond, waarna ik hem, en bijna al mijn edelen verloor door weer een plague... Ondertussen had André de "echte" koning te pakken. En waren, door andere acties, de andere pretendenten ook al dood, behalve Richard of Gloucester, die in Calais zat. Nicky, Stef en ik probeerden nog om André uit Calais te houden, maar helaas. Richard dood, en toen was André de enige met koning.....
Allemaal willen we dit nog eens spelen. Want de verdeling van baantjes en titels was erg scheef. Stef twee edelen en 1 titel, nicky ongeveer 9 edelen en 2 titels en 1 baantje, ik met drie edelen met titel en geen baantjes en André vier edelen, allen met titel en twee met baan.
Kijken hoe het volgende keer gaat.

PapaAtHome

• Green Clearance Troubleshooter
  • **
  • Amber wat... steen of meisje?
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2009, 21:30:36 »
Het was in ieder geval een geslaagde sessie.
Ik mag geloof ik niet klagen als King Maker.  8-)
-- Andre sr.