Auteur Topic: De Bello Gallico  (gelezen 2360 keer)

Marcs

• Red Clearance Troubleshooter
  • *
    • Bekijk profiel
De Bello Gallico
« Gepost op: 19 januari 2010, 01:09:13 »
Zoals al aangekondigd op de ALV, is er weer een megagame in Nederland aanstaande. Dit zal plaatsvinden op 13 maart in het Liefland college in Utrecht en heeft als titel De Bello Gallico. Dit megagame is het best te beschrijven als een groot rollenspel gecombineerd met de campagne van Julius Caesar om Gallie te veroveren als achtergrond.

Hierbij heeft Julius Caesar slim gebruik gemaakt van het onderlinge wantrouwen en vijandschap tussen de Gallische stammen door ze tegen elkaar uit te spelen. Er zijn echter ook momenten geweest dat Caesar bijna het onderspit heeft moeten delven tegen een gemeenschappelijk Gallisch stammenverbond.

Julius Caesar kwam in 58 v.C. naar Gallie om de inval van de Helvetii te verijdelen en vervolgens de Aedui en Sequani te helpen met hun Germaanse probleem. Caesar sloeg vervolgens zijn kamp op in Vesontio (het huidige Besancon) precies tussen de Aedui en Sequani in met de zeer heldere boodschap aan alle Gallische stammen: hier ben ik en ik ben van plan te blijven. Het is op dit moment dat het spel begint.

In het spel zullen de meeste spelers in groepjes van 5 een typische Gallische stam spelen oftewel de meeste spelers zullen een Gallische koning, chief, druide of bard spelen. Een 5tal spelers zal Jullius Caesar en zijn staf spelen. Daarnaast zullen er nog een aantal onafhankelijke spelers rondlopen (Handelaren, de High Druid of Gaul en zijn afgezanten). Natuurlijk zou Caesar ook last kunnen krijgen van zijn Romeinse collega\'s en tegenstanders in de Romeinse Senaat. Elk spelergroepje heeft zijn eigen groeps-umpire. Op de centrale kaart midden in de zaal zullen de gevechten afgewikkeld gaan worden onder het toeziend oog van 2 map umpires.

Er is inmiddels een website in de lucht voor dit megagame nl: pomeron.soleus.nu/dbg. Hier kun je meer inlichtingen vinden alsmede een link om jezelf aan te melden voor het megagame.

Marc

Stijn

• Yellow Clearance Troubleshooter
  • **
  • Ik speel voor mijn plezier. Winnen is plezierig.
    • Bekijk profiel
Re: De Bello Gallico
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2010, 16:25:29 »
Ziet er goed, ik zit erover te denken om mee te doen. Ik had wel nog een vraagje: kunnen jullie een schatting maken van de starttijd/eindtijd? Op de site (en in de folder op de site) kon ik het niet vinden. Dit in verband met reistijd vanuit Grunn. Alvast bedankt!

Marcs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2010, 23:20:54 »
Hoi Stijn en anderen,

Het megagame is van 9.00 tot 17.00: het eerste half uur is overigens
gereserveerd voor registratie, spullen lezen, koffie pakken e.d. Om 9:45
geef ik dan de algemene aftrap met de plenaire briefing.

Groetjes, Marc

Marcs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2010, 23:23:28 »
Hoi iedereen,

Bij deze wil ik iedereen ook opmerkzaam maken op de tryout
sessie van komende zaterdag 30 januari in Cafe de Verdieping
van 12.00 tot 17.00. Doel is om met een paar groepjes de belangrijke
aspecten van het spelsysteem te testen. Iets dergelijks vindt ook